7 sprawdzonych trików na pozycjonowanie zdjęć w ogłoszeniach

pozycjonowanie zdjęć,zdjęcia w ogłoszeniach,pozycjonowanie ogłoszeń,grafika w Google,SEO dla zdjęć,optymalizacja obrazów,widoczność ogłoszeń w Google,zdjęcia do ogłoszeń

Czy wiedziałeś, że zdjęcie do ogłoszenia może pojawić się wysoko w Google Grafika, jeśli odpowiednio je przygotujesz? Dobrze wypozycjonowana grafika to dodatkowa szansa na zdobycie klientów, bo wiele osób szuka np. „skup aut rozbitych” właśnie przez grafikę!

Sprawdź 7 prostych trików, które sprawią, że Twoje ogłoszenie będzie lepiej widoczne w Google Grafika – nawet jeśli dodajesz je tylko na OLX, Lento czy Gratkę na przykładzie dla skup aut powypadkowych.

1. Zadbaj o nazwę pliku zdjęcia

Przed dodaniem zdjęcia do ogłoszenia koniecznie zmień jego nazwę. To, jak nazwiesz plik, ma ogromne znaczenie!

❌ Zamiast:
IMG0034.jpg

✅ Użyj:
skup-aut-powypadkowych-rozbitych-bez-oc.jpg

Google czyta nazwę pliku i traktuje ją jak opis zdjęcia, więc warto tam umieścić najważniejsze frazy.

2. Wstaw słowa kluczowe w treści ogłoszenia

Nie możesz dodać alt czy title, ale możesz umieścić frazy kluczowe w tekście ogłoszenia.

  • skup aut po kolizji
  • auto bez OC skup
  • sprzedaż auta po wypadku
  • skup samochodów z uszkodzonym silnikiem

3. Publikuj tę samą grafikę w różnych miejscach

Im częściej ta sama grafika pojawia się na różnych portalach, tym większa szansa, że Google ją zaindeksuje. Wrzucaj ją więc do OLX, Gratka, Lento, Oferteo, Aleo i na swoją stronę.

Używaj tej samej nazwy pliku i podobnego opisu w treści ogłoszenia.

Niektóre portale ogłoszeniowe pozwalają dodać link – warto z tego skorzystać. Link do strony zawierającej tę samą grafikę pomaga Google zrozumieć, że zdjęcie i strona są powiązane.

Przykład linku:
skupsamochodowpowypadkowych.pl/skup-aut-uszkodzonych

5. Udostępnij grafikę w social mediach

Nie ograniczaj się tylko do portali z ogłoszeniami! Wrzuć grafikę też na:

  • Google Moja Firma (Profil Firmy)
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram

6. Dodaj lokalizację do ogłoszenia

Większość portali pozwala dodać miasto, województwo lub region. Google analizuje dane lokalizacyjne i częściej pokazuje grafiki, które są powiązane z konkretnym obszarem.

Przykład:
„Skup aut powypadkowych – Warszawa i okolice”

7. Wstaw tekst bezpośrednio na grafikę

Google potrafi czytać tekst z obrazów (OCR), więc jeśli umieścisz na grafice np.:

Skup aut powypadkowych – Gotówka 24h – 111 111 111

…to zwiększysz jej szansę na pojawienie się w wyszukiwarce obrazów.


📌 Podsumowanie

Dobre zdjęcie w ogłoszeniu to nie tylko estetyka – to także narzędzie marketingowe. Dzięki kilku prostym zabiegom możesz sprawić, że Twoje ogłoszenie pojawi się również w Google Grafika, gdzie konkurencja jest mniejsza.

  • Zmień nazwę pliku
  • Dodaj frazy do treści
  • Publikuj grafikę w wielu miejscach
  • Udostępniaj w social mediach
  • Dodaj lokalizację i tekst na zdjęciu

Adnotacja prawna:
Treść powyższego artykułu ma charakter reklamowy. Portal dodajemyogloszenia.pl nie ponosi odpowiedzialności za jego treść ani skutki wynikające z podjęcia działań na jego podstawie.

WordPress Cookie Plugin od Real Cookie Banner