Czy wiedziałeś, że zdjęcie do ogłoszenia może pojawić się wysoko w Google Grafika, jeśli odpowiednio je przygotujesz? Dobrze wypozycjonowana grafika to dodatkowa szansa na zdobycie klientów, bo wiele osób szuka np. „skup aut rozbitych” właśnie przez grafikę!
Sprawdź 7 prostych trików, które sprawią, że Twoje ogłoszenie będzie lepiej widoczne w Google Grafika – nawet jeśli dodajesz je tylko na OLX, Lento czy Gratkę na przykładzie dla skup aut powypadkowych.
1. Zadbaj o nazwę pliku zdjęcia
Przed dodaniem zdjęcia do ogłoszenia koniecznie zmień jego nazwę. To, jak nazwiesz plik, ma ogromne znaczenie!
❌ Zamiast:
IMG0034.jpg
✅ Użyj:
skup-aut-powypadkowych-rozbitych-bez-oc.jpg
Google czyta nazwę pliku i traktuje ją jak opis zdjęcia, więc warto tam umieścić najważniejsze frazy.
2. Wstaw słowa kluczowe w treści ogłoszenia
Nie możesz dodać alt
czy title
, ale możesz umieścić frazy kluczowe w tekście ogłoszenia.
- skup aut po kolizji
- auto bez OC skup
- sprzedaż auta po wypadku
- skup samochodów z uszkodzonym silnikiem
3. Publikuj tę samą grafikę w różnych miejscach
Im częściej ta sama grafika pojawia się na różnych portalach, tym większa szansa, że Google ją zaindeksuje. Wrzucaj ją więc do OLX, Gratka, Lento, Oferteo, Aleo i na swoją stronę.
Używaj tej samej nazwy pliku i podobnego opisu w treści ogłoszenia.
4. Dodaj link do swojej strony (jeśli to możliwe)
Niektóre portale ogłoszeniowe pozwalają dodać link – warto z tego skorzystać. Link do strony zawierającej tę samą grafikę pomaga Google zrozumieć, że zdjęcie i strona są powiązane.
Przykład linku:skupsamochodowpowypadkowych.pl/skup-aut-uszkodzonych
5. Udostępnij grafikę w social mediach
Nie ograniczaj się tylko do portali z ogłoszeniami! Wrzuć grafikę też na:
- Google Moja Firma (Profil Firmy)
6. Dodaj lokalizację do ogłoszenia
Większość portali pozwala dodać miasto, województwo lub region. Google analizuje dane lokalizacyjne i częściej pokazuje grafiki, które są powiązane z konkretnym obszarem.
Przykład:
„Skup aut powypadkowych – Warszawa i okolice”
7. Wstaw tekst bezpośrednio na grafikę
Google potrafi czytać tekst z obrazów (OCR), więc jeśli umieścisz na grafice np.:
Skup aut powypadkowych – Gotówka 24h – 111 111 111
…to zwiększysz jej szansę na pojawienie się w wyszukiwarce obrazów.
📌 Podsumowanie
Dobre zdjęcie w ogłoszeniu to nie tylko estetyka – to także narzędzie marketingowe. Dzięki kilku prostym zabiegom możesz sprawić, że Twoje ogłoszenie pojawi się również w Google Grafika, gdzie konkurencja jest mniejsza.
- Zmień nazwę pliku
- Dodaj frazy do treści
- Publikuj grafikę w wielu miejscach
- Udostępniaj w social mediach
- Dodaj lokalizację i tekst na zdjęciu